Jak pozyskiwać klientów prowadząc biuro rachunkowe?

Dla biur: Jak pozyskiwać klientów prowadząc biuro rachunkowe?

  • 5.0 / 5
  • 2

Pozyskiwanie klientów przez biuro rachunkowe poprzez polecenia

Polecanie wewnątrz biura rachunkowego to jedna z najlepszych form pozyskiwania nowych klientów. To tani i skuteczny sposób działania, wykorzystujący dobrze zakorzenione w psychologii mechanizmy zaufania. Siła rekomendacji jest olbrzymia, zwłaszcza w tak konkurencyjnych branżach jak księgowość. Szczególnie wartościowe są polecenia kierowanie do przedsiębiorców, którzy z różnych powodów decydują się na zmianę biura rachunkowego.

Chcąc, aby „poczta pantoflowa” działała, należy dbać o zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów. Sprawna komunikacja, terminowa realizacja usług czy przejrzyste warunki umowy - to jedne z cenionych atutów profesjonalnego, a więc i polecanego biura rachunkowego. Obecni klienci, zadowoleni z obsługi księgowej, będą chętnie rekomendować biuro rachunkowe zarówno bliskim i znajomym, jak również w internecie. 

Dla pobudzenia procesu rekomendowania, warto wdrożyć strategię gratyfikacji. Gdy klient trafi do biura z polecenia obecnego klienta, ten otrzyma małe wynagrodzenie. Przykładowo, w postaci miesiąca obniżonej o połowę ceny usług lub bezpłatnej obsługi księgowej.

Polecenia, mimo licznych zalet, mogą okazać się niewystarczające. Przy małej liczbie klientów liczba poleceń w ciągu roku będzie ograniczona. Część klientów, nawet tych zadowolonych, może nie być skłonna do aktywnego rekomendowania biura z obawy o wypływ informacji nt. ich samych. Zagrożeniem dla systemu rekomendacji jest też porównywanie cen, które dla wielu przedsiębiorców nadal stanowią kluczowy czynnik wyboru biura rachunkowego. 

Marketing biura rachunkowego poprzez aktywny profil na Facebooku

Zalety systemu rekomendacji i widoczności w Internecie łączy w sobie profil biura rachunkowego na Facebooku. W obecnych czasach, wielu przedsiębiorców poszukuje usług i produktów właśnie w mediach społecznościowych. Prowadzony w nich aktywnie profil pozwala na sprawniejsze pozyskiwanie zapytań. Zwłaszcza, gdy będziemy publikować na nim wartościowe dla odbiorców materiały. Te przyczynią się do budowania lub umacniania wizerunku eksperta.

Skutecznym kanałem promowania usług księgowych mogą być też tematyczne grupy na Facebooku. Bardzo często ich członkowie poszukują dobrej księgowej lub księgowego do obsługi działalności.

Tradycyjne materiały reklamowe w biurze księgowym 

Mimo rosnącej roli reklamy online, warto sięgać także po znane od lat tradycyjne materiały drukowane. Doskonale w celu promowania usług księgowych sprawdzają się choćby ulotki, tak powszechne w wielu branżach. W specyficznej działalności księgowej, skuteczniejsze od broszur reklamowych, mogą okazać się bardziej rozbudowane foldery informacyjne. Warto przedstawić w nich ofertę biura rachunkowego i zaakcentować zalety współpracy. Tego typu materiały, zamiast rozdawać przypadkowym osobom, warto wysyłać do konkretnie wybranych firm. Przykładowo, do przedsiębiorców, którzy rozpoczęli niedawno działalność w okolicy naszego biura.

W celach promocyjnych możemy posłużyć się również banerami. Te, z uwagi na doskonałą widoczność i duży zasięg oddziaływania, świetnie sprawdzają się jako reklama dla nowego biura rachunkowego. Zwłaszcza, gdy zostaną umieszczone na budynku jego siedziby, gdzie spełnią też rolę drogowskazu dla przyszłych klientów.

Reklama usług księgowych poprzez e-mail marketing

Ciekawą formą promocji w internecie jest tani e-mailing reklamowy, pełniący funkcję informacyjną. Nowoczesny newsletter firmowy, dodawany jako załącznik do wiadomości e-mail, może służyć prezentowaniu nowości ofertowych lub edukowaniu przedsiębiorców. 

Decydując się na e-mailing warto zachęcić odbiorcę wiadomości dodatkową wartością dodaną. Przykładowo, komunikując o bezpłatnej poradzie księgowej, którą potencjalny klient może zrealizować po przyjściu na spotkanie do naszego biura rachunkowego.

Networking jako skuteczna forma pozyskiwania klientów przez biuro rachunkowe

Networking to nawiązywanie kontaktów i utrzymanie pozytywnych relacji w celu wymiany informacji oraz wzajemnego wsparcia w sferze zawodowej. Ta popularna obecnie metoda szukania klientów znajduje zastosowanie również w księgowości. 

Warto w tym celu uczestniczyć w różnego rodzaju targach, szkoleniach i innych wydarzeniach, w których biorą udział potencjalni klienci biura rachunkowego. Kluczowe w skutecznym networkingu są wizytówki wymieniane z pozostałymi uczestnikami spotkań.

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google

Liczba przedsiębiorców, poszukujących usług księgowych przez internet nieustannie rośnie. Kluczową w tym rolę odgrywa wyszukiwarka Google. Pozwala ona na szybkie i precyzyjnie wyszukiwanie informacji, a zwłaszcza swobodne porównywanie zakresu usług czy cen oferowanych przez biura rachunkowe.

Doskonała widoczność biura rachunkowego w Google może okazać się kluczowa w pozyskiwaniu nowych klientów. Świadczy o tym fakt, że witryny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google, odwiedzane są przez 95% internautów. Zaledwie 5% z nich zajrzy na drugą i na kolejne strony wyszukiwania.

W skutecznym docieraniu do klientów istotną rolę odgrywa tzw. Trójkąt Google. Zgodnie z nim, wzrok internauty koncentruje się na lewej górnej części strony wyszukiwania,. Prezentowane są w niej zwykle wyniki sponsorowane i do 3 pierwszych wyników wyszukiwania bezpłatnego.

Dla przykładu, serwis Biura-Rachunkowe.waw.pl, który skutecznie łączy przedsiębiorców z biurami rachunkowymi posiadający wysoką pozycję w Google na większość fraz związanych z biurem rachunkowym i warszawą, zawsze widoczny jest w top 3 wyników. Tak wysokie pozycje w wyszukiwarce Google gwarantują stały strumień zapytań od nowych klientów.

Warto pamiętać, że usługi księgowe mają charakter lokalny. Przedsiębiorcy, mimo możliwości przekazywania dokumentów drogą mailową lub kurierem, poszukują biur rachunkowych blisko siedziby firmy lub miejsca zamieszkania. Dobrym pomysłem jest więc pozycjonowanie strony biura z uwzględnieniem fraz lokalnych. Będą to przykładowo:

  • biuro rachunkowe Warszawa + dzielnice: Śródmieście, Mokotów, Praga
  • biuro podatkowe Warszawa + dzielnice: Wola, Ochota, Włochy,
  • biuro księgowe Warszawa + Bielany, Białołęka, Targówek

Pozyskiwanie klientów biura rachunkowego - o czym pamiętać?

Skuteczna promocja biura rachunkowego to spore wyzwanie. Ważne jest łączenie dostępnych kanałów komunikacji - online i offline, co pozwoli nam na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zainteresowanych klientów warto pytać o to, w jaki sposób dowiedzieli się o naszej ofercie. W ten sposób zweryfikujemy, które z form reklamy przynoszą pożądane rezultaty.

Zignorowanie aspektu reklamowego, zwłaszcza gdy przychody i klienci są stabilne, może okazać się kosztowne w okresach mniejszego zainteresowania. Dlatego też, w skutecznym promowaniu usług księgowych ważne jest systematyczne wykorzystywanie najlepszych narzędzi do budowania lub umacniania pozycji. 

Serwis Biura-Rachunkowe.waw.pl od 2009 pozyskuje klientów dla biur księgowych w Warszawie. Wypełnij formularz, aby uzyskać więcej informacji. Po wysłaniu zgłoszenia bezpłatnie otrzymasz:

  • informację, jakie działania podjąć, by pozyskać nowych klientów w ramach obsługi księgowej
  • wpis do serwisu Biura-Rachunkowe.waw.pl

-> Wypełnij formularz