Strona www biura księgowego - zobacz, na co zwrócić uwagę

Dla biur: Strona www biura księgowego - zobacz, na co zwrócić uwagę

  • 5.0 / 5
  • 3

Strona internetowa biura rachunkowego - dlaczego tak ważna?

Internet to najszybciej rozwijające się medium na świecie. Dla większości ludzi stanowi główne źródło informacji - także tych dotyczących produktów i usług. Nic więc dziwnego, że firmowa strona www stała się nieodłącznym elementem strategii marketingowej w każdej niemal branży. Istotne jest również to, że wśród polskich internautów zdecydowana większość użytkowników postrzega firmę właśnie przez pryzmat jej strony www.

Firmowa strona internetowa biura rachunkowego pełni trzy istotne funkcje:

  • informacyjną,
  • wizerunkową,
  • sprzedażową.

Na co zwrócić uwagę przy stronie www biura księgowego - 7 porad.

  1. Umieść numer telefonu kontaktowego w prawym górnym rogu.
  2. Dodaj slogan biura na stronie.
  3. Pamiętaj o wartościowych dla użytkowników opisach usług księgowych.
  4. Pokaż autentyczne i profesjonalne zdjęcia.
  5. Sprawdź, czy wersja mobilna Twojej strony internetowej działa poprawnie.
  6. Dodaj certyfikaty potwierdzające Twoje kompetencje jako księgowej.
  7. Pokaż rekomendacje od zadowolonych klientów z obsługi księgowej Twojego biura rachunkowego.

Numer telefonu w prawym górnym rogu witryny

Dlaczego warto: Strona internetowa powinna zapewniać potencjalnym klientom szybki i wygodny kontakt z biurem rachunkowym. By tak się stało, w prawym górnym rogu witryny należy umieścić i wyróżnić numer telefonu. To właśnie ta część strony przykuwa wzrok internautów i jest dla nich doskonale widoczna. 

Dobrym pomysłem jest wzbogacenie numeru o CTA (ang. Call-to-action), czyli wezwanie do działania. Przykładowe hasła zachęcające do nawiązania kontaktu to: „Zadzwoń - odpowiemy na Twoje pytania” lub „Zadzwoń teraz po bezpłatne konsultacje”. Taki prosty zabieg może sprawić, że telefon w biurze rachunkowym będzie rozbrzmiewał częściej niż do tej pory. 

To jednak nie wszystko - warto pomyśleć również o użytkownikach smartfonów, generujących ponad połowę wszystkich wyświetleń witryn www. Mobilne wersje strony www można w tym celu wyposażyć w aktywny numer, umożliwiający nawiązanie połączenia telefonicznego za jednym kliknięciem. 

Slogan biura rachunkowego na stronie www

Dlaczego warto: Slogan reklamowy to motto marki będące obietnicą, która oddziałuje na emocje konsumentów. Obok logo stanowi on główny znak firmowy, z którym utożsamiane jest biuro rachunkowe i z pomocą którego może ono wyróżnić się na tle konkurencji. Dobry slogan reklamowy w krótki i konkretny sposób przedstawia działalność. Chwytliwy na długo zapada w pamięci odbiorcy, a jak dowodzą historie wielu marek - może przenikać do języka potocznego.

Tworząc firmowy slogan warto zadbać, by był on maksymalnie jasny i zrozumiały dla odbiorców, a przy tym ponadczasowy. Na jego zapamiętanie mogą wpłynąć rymy, gry słowne, związki frazeologiczne oraz homonimy i homofony. Jednocześnie powinien oddawać sposób rozwiązywania problemów, z jakimi borykają się klienci biura rachunkowego. W tym celu sprawdzi się też podkreślenie atutów oferty czy kompetencji pracowników, co może zachęcać do nawiązania współpracy. Wysoką skutecznością cechują się również slogany o humorystycznym zabarwieniu, jak choćby „VAToodporni” czy „Nudnymi sprawami zajmujemy się my, a Ty działaj”. 

Wartościowy opis na stronie internetowej biura podatkowego 

Jednym z najważniejszych elementów każdej strony internetowej są zawarte na niej treści. Starannie przygotowane będą wartościowe dla odbiorców, co pomoże w ich zamianie w klientów biura księgowego. Starannie przygotowane teksty na stronie głównej mogą przesądzić o tym, czy potencjalny klient zapozna się z pełną ofertą dot. księgowości. Unikalność tekstów jest też pozytywnie oceniana przez Google i nagradzana wyższymi pozycjami wyszukiwania.

Użytkownicy internetu oczekują szybkiego dostępu do konkretnych informacji. Po wejściu na stronę biura rachunkowego, powinni zobaczyć zwięzłe, oryginalne, a przede wszystkim użyteczne dla nich teksty. Dobrze, by przemawiały one językiem korzyści i angażowały do nawiązania kontaktu. Dlatego tworząc teksty na stronę warto zadać sobie pytanie „dlaczego my?”. A następnie przedstawić potencjalnym klientom odpowiedź w formie czytelnych punktów. Dzięki temu odbiorcy nie będą mieć wątpliwości, że trafili w odpowiednie miejsce.

Profesjonalne i autentyczne zdjęcia

W projekcie strony www biura rachunkowego należy uwzględnić nie tylko jej warstwę tekstową, ale i graficzną. Tematyczne zdjęcia są wartościowe zarówno dla użytkowników - uzupełniają treść, ale i dla algorytmów wyszukiwarek - odpowiadają za semantykę witryny.

Właściwy dobór zdjęć pomaga utrwalić obraz firmy w pamięci jej użytkowników, świadcząc jednocześnie o jej profesjonalizmie i dbałości o detale. 

Odwiedzający strony internetowe, także biur rachunkowych, cenią uczucie obcowania z prawdziwymi ludźmi. Stąd tak ważne jest, by w projekcie witryny wykorzystywać autentyczne fotografie. Pozwalają one na budowanie zaufania, tak ważnego w branży księgowości.

Wysokiej jakości zdjęcia pracowników biura zestawione z unikalnymi tekstami zwiększają zaangażowanie odbiorców już na etapie przeglądania witryny. Korzystanie wyłącznie z banków zdjęć może wzbudzić czujność internautów i zniechęcić ich do współpracy z biurem.

Mobilna wersja strony biura rachunkowego

Użytkownicy smartfonów i tabletów po przejściu na stronę, która nie jest przystosowana do wyświetlana na urządzeniach mobilnych, opuszczają ją po pierwszych kilkunastu sekundach. Posiadanie mobilnej wersji strony to konieczność, także w księgowości. Choćby dlatego, że obecnie, co 4 użytkownik serwisu Biura-Rachunkowe.waw.pl szuka biura rachunkowego korzystając nie z komputera, a z urządzeń przenośnych.

Mobilna wersja strony powinna być responsywna, co oznacza jej automatyczne dopasowanie do szerokości ekranu urządzenia, na jakim jest wyświetlana. Od długich bloków tekstowych lepiej sprawdzą się krótkie, podzielone na akapity i opatrzone nagłówkiem. Warto stosować wypunktowania i urozmaicenia w postaci zdjęć lub infografik. Dobrze widoczny powinien być też numer telefonu. „Przyklejony” do górnej części ekranu będzie podążał wraz z przewijaniem strony przez użytkownika.

Prezentacja certyfikatów związanych z księgowością na stronie biura rachunkowego

Psychologiczny efekt certyfikatów działa w każdej branży - nie inaczej jest w księgowości. Dyplomy uzyskane podczas szkoleń to najlepsze potwierdzenie kompetencji i wysiłku włożonego w ich zdobycie. To także wyraz troski o interesy klienta, który może liczyć na najwyższą jakość obsługi świadczonej przez pracowników biura.

Dyplomy branżowe wymagają odpowiedniej ekspozycji na stronie biura rachunkowego. Możemy posłużyć się nimi w zakładce o biurze lub w dedykowanej zakładce Certyfikaty. Im większa liczba potwierdzeń zdobytych w różnych miejscach, tym lepiej. Nawet jeśli klient nie zapozna się z wszystkimi dokumentami, to będą one doskonałym wyrazem zaangażowania biura w prowadzoną działalność.

Rekomendacje od klientów dot. usług księgowych

Według badań przeprowadzonych przez TNS Polska w 2016 roku, na podjęcie działania przez konsumentów wpływają tzw. społeczne dowody słuszności. Jednym z nich są referencje od klientów, mające szczególne znaczenie w branży księgowej, tak silnie korzystającej z systemu rekomendacji. Podobnie jak dyplomy, potwierdzają one rzetelność biura rachunkowego.

Dobrze, by konstrukcja rekomendacji zawierała początkowy problem klienta (np. natłok spraw księgowych) i efekt po skorzystaniu z usług biura (np. oszczędność czasu i energii). Wiarygodność opinii wzrośnie, jeśli zostanie ona opatrzona zdjęciem lub informacjami, pozwalającymi zweryfikować jej autentyczność.

Dobra i skuteczna strona strona biura rachunkowego - podsumowanie

Strona internetowa jest zwykle pierwszym miejscem kontaktu klientów z biurem rachunkowym. Zarówno dla tych, którzy znaleźli biuro w wyszukiwarce Google, jak i tych, którzy otrzymali kontakt z polecenia. Strona to wizytówka firmy - starannie zaprojektowana wzbudzi zaufanie, niegdyś kreowane podczas spotkania. Warto więc zadbać, by zrobiła jak najlepsze wrażenie na odbiorcy, a dzięki temu – zamieniła go w klienta biura rachunkowego. Pomoże w tym wdrożenie wymienionych rozwiązań.

Wyżej wymienione informacje to podstawa, aby uzyskać pozytywny wizerunek w oczach potencjalnego klienta który przeszedł na stronę www. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacje na temat marketingu w biurze rachunkowym wypełnij formularz. Po wysłaniu zgłoszenia bezpłatnie otrzymasz:

  • informację jakie działania podjąć, aby pozyskać nowych klientów do biura rachunkowego
  • wpis do serwisu Biura-Rachunkowe.waw.pl

-> Wypełnij formularz 

Serwis Biura-Rachunkowe.waw.pl od 2009 roku skutecznie łączy przedsiębiorców z biurami rachunkowymi.