Ecovis Poland sp. z o.o.
4Doświadczony partner dostarczający kompleksowe i multidyscyplinarne rozwiązania z zakresu audytu, księgowości, doradztwa podatkowego oraz kadr i płac.
-
- NIP 5261036755
- REGON 011256722
- KRS 0000054522
-
- 02-651 Warszawa
- Mokotów
- ul. Garażowa 5-A
-
- tel.
- www.ecovis.pl
- warsaw-sr@ecovis.com
Charakterystyka
formy prawne:
- Fundacja/stowarzyszenie
- Grupa kapitałowa
- Konsorcjum
- Spółka akcyjna
- Spółka cywilna
- Spółka jawna
- Spółka komand.-akcyjna
- Spółka komandytowa
- Spółka partnerska
- Spółka z o.o.
- Spółka z o.o.-komand.
rodzaje księgowości:
- Księgi rachunkowe
branże specjalistyczne:
- Budownictwo
- Finanse/Ubezpieczenia
- Hotele/Turystyka
- Import/Eksport
- IT/Telco
- Marketing/Reklama/PR
- Medyczna
- Produkcja
- Transport/Spedycja/Logistyka
usługi dodatkowe:
- Ceny transferowe
- Dostęp online
- Intrastat
- Likwidacja / przekształcenie
- Obsługa PFRON
- Odbiór dokumentów
- Optymalizacja podatkowa
- Podatki z zagranicy
- Raporty / sprawozdania
- Reprezentacja w urzędach
- Wirtualne biuro
- Wyprowadzanie zaległości
- Zakładanie firm
kadry i płace:
- Obsługa kadrowo płacowa
- Sporządzenie umów
języki:
- angielski
programy księgowe:
- Comarch Optima
- Microsoft Dynamics
- SAP
- Biegły rewident / audytor
- Certyfikowany księgowy
- Ubezpieczenie OC
Oferta firmy
Badanie sprawozdań finansowych
Audyt służy ocenie przeszłych i planowaniu przyszłych zdarzeń. Jest przeprowadzany interdyscyplinarnie i zorientowany na problem. Każdorazowo dostosowujemy usługę do indywidualnych potrzeb klienta i ustawowych wymogów.
Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z audytem wymaganym przepisami prawa, czy z fakultatywnym badaniem, przedsiębiorstwo poddawane jest szczegółowym testom oceniającym jego kondycję.
Informacje zdobyte w trakcie badania pozwalają zlokalizować obszary niosące ryzyko dla przyszłej działalności przedsiębiorstwa i dobrać najlepsze środki zaradcze.
Lista usług:
- badania i przeglądy jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z polską ustawą o rachunkowości oraz Międzynarodowymi
- Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF), przy wykorzystaniu oprogramowania Caseware,
- weryfikacja i przeglądy sprawozdań finansowych pod kątem zgodności z polskimi oraz międzynarodowymi standardami rachunkowości,
- badania planów połączeń, przekształceń spółek i inne usługi atestacyjne,
- badanie i przeglądy pakietów konsolidacyjnych,
Standardowe procedury audytu obejmują:
- przegląd systemów komputerowych w zakresie koniecznym do uwiarygodnienia danych wykorzystywanych przy badaniu sprawozdania finansowego,
- przegląd podatkowy w zakresie podatków pośrednich i bezpośrednich dla potrzeb określenia ryzyka ewentualnych zobowiązań podatkowych obejmujących VAT, CIT, ZUS, PIT i zobowiązania celne,
- prezentacja naszych rekomendacji w istotnych dla działalności Spółki obszarach w formie Listów do Zarządu,
- wydanie opinii wraz z raportem o prawidłowości i rzetelności sprawozdania finansowego i prowadzonych ksiąg rachunkowych.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych
Prowadząc księgowość oferujemy rzetelne i profesjonalne wsparcie przy zredukowanej do minimum biurokracji. Koncentrujemy się na potrzebach naszych Klientów, wspierając osiąganie przez nich celów biznesowych.
Z naszych usług księgowych korzystają firmy reprezentujące zróżnicowaną formę prawną, wielkość i lokalizację, w tym m.in. spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych, fundacje i stowarzyszenia oraz jednostki sektora finansów publicznych.
Poza pomocą w spełnianiu obowiązków w zakresie podatków i księgowości, oferujemy wsparcie w rozwiązywaniu problemów finansowych i handlowych. Proponowane przez nas rozwiązania są dostosowane do potrzeb i preferencji Klientów.
Rachunkowość
Obszary, w których świadczymy usługi w zakresie księgowości to m.in:
- sporządzenie lub aktualizacja polityki rachunkowości indywidualnie dostosowanej do potrzeb Klienta,
- ujednolicenie planu kont kilku podmiotów należących do tego samego właściciela lub grupy kapitałowej,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie ze standardami krajowymi i międzynarodowymi,
- organizacja i optymalizacja procesu obiegu dokumentów,
- opracowanie polityki rachunkowości dla nowych podmiotów,
- modyfikacja zasad polityki rachunkowości, w tym planów kont,
- opracowanie schematów rozliczeń kosztowych poprzedzone weryfikacją merytoryczną prowadzoną przez doradców podatkowych lub biegłych rewidentów,
- opracowanie dogodnego dla Klienta systemu controllingu,
- wsparcie dla wewnętrznych działów controllingu,
- opracowanie raportowania finansowego na potrzeby controllingu Spółek,
- przygotowanie raportowania finansowego dla celów konsolidacji,
- obsługa audytów rocznych oraz przeglądów półrocznych dokonywanych przez audytorów,
- bieżący nadzór księgowy i podatkowy nad pracami zespołu Klienta,
- sprawozdawczość finansowo-księgowa,
- przygotowanie deklaracji podatkowych i statystycznych,
- raportowanie dla organów państwowych (np. do NBP),
- przygotowanie sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami krajowymi oraz standardami międzynarodowymi,
- reprezentowanie Klienta przed organami kontroli,
- informowanie Klientów o zmianach w przepisach istotnych z punktu widzenia ksiąg rachunkowych i podatków,
- przygotowanie Klientów na planowane zmiany przepisów.
Świadczone przez nas usługi są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej zawodowej na kwotę 5.000.000 PLN.
Rachunkowość zarządcza
Proponujemy prowadzenie analiz z zakresu rachunkowości zarządczej i controllingu. Szczególny nacisk kładziemy na monitorowanie funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez zestaw wskaźników oraz identyfikowanie źródeł i przyczyn powstawania odchyleń.
Nasze działania mogą obejmować następujące obszary:
- projektowanie systemu controllingu,
- analizę kosztów, progów rentowności oraz sprzedaży,
- ocena rentowności produktów i projektów,
- budżetowanie,
- badanie płynności finansowej,
- ocena wyniku finansowego,
- analizy związane z optymalizacją kosztową w przedsiębiorstwie.
Przegląd ksiąg rachunkowych
Przegląd ksiąg rachunkowych to narzędzie przydatne do oceny niedociągnięć i ryzyk w obszarze ewidencji operacji gospodarczych oraz sprawozdawczości, która jest podstawą do tworzenia informacji na użytek otoczenia zewnętrznego organizacji.
Usługa ta polega na sprawdzeniu prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz poprawności sporządzenia na ich podstawie sprawozdania finansowego.
Przegląd ksiąg rachunkowych obejmuje nie tylko weryfikację liczb i ujawnień, ale przede wszystkim polega na identyfikacji ryzyk i czynników, które mogą wpływać negatywnie na jakość sprawozdawczości finansowej.
W ramach przeglądu ksiąg rachunkowych wykorzystujemy rozwiązania oparte na naszych wypracowanych procedurach i programach badania sprawozdania finansowego, programach due diligence czy też audytach śledczych. Bazujemy na naszym wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniu i wiedzy eksperckiej.
W ramach naszych prac:
- Dokonujemy wstępnej identyfikacji, analizy oraz oceny zagrożeń i ryzyk,
- Analizujemy profil działalności firmy, dokonujemy wstępnego przeglądu ksiąg rachunkowych, analizujemy i oceniamy stan środowiska kontroli wewnętrznej,
- Sprawdzamy zgodność polityki rachunkowości i ksiąg rachunkowych z ustawą o rachunkowości oraz ich dostosowanie do wymagań wynikających ze specyfiki prowadzonej działalności
- Identyfikujemy obszary ryzyka związane z najważniejszymi procesami zachodzącymi w firmie,
- Analizujemy dokumentację źródłową, jej ewidencję, weryfikujemy rzetelność i wiarygodność ksiąg rachunkowych, w tym ewidencję prowadzoną w księgach pomocniczych,
- Sprawdzamy zgodność kwalifikacji, klasyfikacji i ewidencji aktywów trwałych, ich amortyzacji i odpisów, analizujemy obroty magazynowe obszary dotyczące produkcji,
- Analizujemy rozrachunki oraz odpisy aktualizujące,
- Analizujemy obszary zobowiązań podatkowych i innych obciążeń, rejestry VAT, rozliczenia PIT, ZUS,
- Analizujemy kwestie rezerw i rozliczeń międzyokresowych oraz prawidłowości wyceny transakcji w walutach obcych i rozliczeń różnic kursowych,
- Sprawdzamy efektywność w obszarze kadr i płac,
- Analizujemy ryzyka związane z zobowiązaniami podatkowymi.
Obsługa kadrowo płacowa
Prowadzimy administrację wynagrodzeń oraz akt personalnych pracowników Klienta bez względu na formę zatrudnienia. Pomagamy zmniejszać koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, uwzględniając specyficzne wymagania i potrzeby firmy.
Kadry
W ramach administracji dokumentacją kadrową oferujemy:
- prowadzenie i udostępnianie akt osobowych,
- ewidencję i kontrolę rozliczania nieobecności z tytułu urlopów, zwolnień lekarskich i innych,
- kontrolowanie ważności badań lekarskich oraz kierowanie na badania lekarskie – wstępne, okresowe oraz kontrolne,
- kontrolowanie dokumentacji szkoleń obligatoryjnych,
- rejestrowanie i wyrejestrowanie pracowników w ZUS,
- przygotowanie dokumentów związanych z ustaleniem oraz ustaniem stosunku pracy,
- wydawanie zaświadczeń między innymi o okresach zatrudnienia, zaświadczeń o wynagrodzeniu, świadectw pracy,
- naliczanie składki na PFRON oraz przygotowanie i wysłanie deklaracji,
- sporządzanie deklaracji GUS,
- przyjmowanie organów kontroli zewnętrznej (Państwowej Inspekcji Pracy),
- przekazywanie informacji do uprawnionych instytucji m.in. komorników i banków,
- sporządzanie raportów dla potrzeb zarządzania kapitałem ludzkim np. analiza czasu pracy.
Płace
W ramach administracji wynagrodzeniami oferujemy:
- naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac z uwzględnieniem różnego rodzaju składników wynagrodzenia, w tym benefitów pozapłacowych,
- sporządzanie tzw.” pasków wypłat” dla pracowników,
- dokonywanie wypłat wynagrodzeń na konta pracowników,
- sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do US oraz ZUS,
- rozliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- rozliczanie umów cywilnoprawnych,
- rozliczanie godzin nadliczbowych,
- kompletowanie dokumentów do ustalenia kapitału początkowego w celu przekazania do ZUS,
- obsługę organów kontroli zewnętrznej (ZUS),
- przygotowanie raportów kadrowo-płacowych dla potrzeb wewnętrznych oraz zewnętrznych np. do GUS,
- obsługa płac obcokrajowców.
Inwentaryzacje
Inwentaryzacja polega na ustaleniu za pomocą spisu faktycznego stanu wszystkich rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych oraz wyjaśnienie różnic pomiędzy stanem rzeczywistym, a stanem w ewidencji księgowej. Ustawa o Rachunkowości reguluje obowiązki dot. inwentaryzacji.
Inwentaryzacja jest ważnym narzędziem kontroli oraz przeciwdziałania nieprawidłowościom w przedsiębiorstwie, stanowi także istotny element rachunkowości jednostki.
Celem inwentaryzacji jest:
- ustalenie faktycznych stanów aktywów i pasywów oraz źródeł ich pochodzenia,
- skorygowanie danych ewidencyjnych tak, aby były zgodne ze stanem faktycznym,
- rozliczenie osób odpowiedzialnych materialnie za powierzony majątek, oraz
- ocena stanu i przydatności posiadanych zasobów.
Przeprowadzanie inwentaryzacji stanu majątku przedsiębiorstwa jest procesem koniecznym i dość czasochłonnym. W wielu organizacjach jest to bardzo często kilka dni lub nawet tygodni pracy spędzonej z arkuszami spisowymi.
Prowadzone przez nas inwentaryzacje cechują się doskonałą organizacją pracy, starannością oraz sprawnością działań.
Przeprowadzamy i rozliczamy inwentaryzacje środków trwałych i wyposażenia w firmach o różnych profilach działalności.
Mamy rzetelnie opracowane techniki i metody dokonywania spisu z natury. Zespoły spisowe tworzą eksperci specjalizujący się w dokumentowaniu i rozliczaniu inwentaryzacji oraz w zakresie BHP.
Zapewniamy wykonanie usług z należytą starannością i z zachowaniem w tajemnicy wszystkich informacji uzyskanych w czasie realizacji zlecenia.
Naszym celem jest spełnianie potrzeb naszych kontrahentów, dlatego też każdorazowo projekt dostosowywany jest do specyfiki zlecenia.
Przejmując działania inwentaryzacyjne, uwalniamy naszych klientów od:
- czynności wymagających dużego nakładu pracy zatrudnianego personelu,
- dodatkowych zadań związanych z zarządzaniem i organizacją inwentaryzacji,
- zakłóceń w funkcjonowaniu firmy (wiążących się z zaangażowaniem personelu, itp.).
Wycena przedsiębiorstw
Proponujemy Państwu profesjonalną usługę wyceny przedsiębiorstw.
Realizując zlecenie wyceny przedsiębiorstw opieramy się na następujących metodach:
- dochodowa – analizujemy potencjał rozwoju firmy w oparciu o zdolność generowania dochodów w przyszłości (m.in. metodą DCF – discounted cash-flow zdyskontowanych przepływów pieniężnych)
- porównawcza – odnosimy się do wartości spółek porównywalnych wykorzystując metodę mnożników giełdowych oraz transakcji porównywalnych,
- majątkowa – oceniamy wartość majątku spółki oraz jej zobowiązań stosując metodę skorygowanych aktywów netto lub metodę likwidacyjną.
Wybór konkretnej metody opieramy na specyfice prowadzonej działalności przedsiębiorstwa oraz na celu, który stoi za potrzebą dokonania takiej wyceny.
Wyniki wyceny przedstawiamy w formie raportu prezentującego również zastosowaną metodologię prac oraz przyjęte założenia.
Rozwiązania IT
Dla współczesnego podmiotu gospodarczego niezwykle ważna jest kompleksowa, szybko dostępna informacja o sytuacji ekonomicznej, a zwłaszcza o kosztach prowadzonej działalności. Informacji tych dostarcza rachunkowość.
Szacuje się, że obecnie 1/3 lub nawet więcej pracowników w firmie zajmuje się przetwarzaniem danych, a coraz więcej nakładów i środków poświęca się w przedsiębiorstwie na opanowanie chaosu informacyjnego.
Dostarczamy rozwiązania IT w następujących dziedzinach:
- Informatyzacja rachunkowości i procesów kontrolingowych,
- Consulting IT,
- Wdrażanie oprogramowania COMARCH ERP XL i Optima.
- Przygotowywanie ekspertyz, opinii oraz projekty dotyczące informatyzacji rachunkowości i sprawozdawczości finansowej przy pomocy zintegrowanych systemów informatycznych.
Korzyści:
Optymalizacja IT zwiększająca efektywność firmy,
Usprawnienie funkcjonowania strategicznych działów firmy (w tym działów finansowo-księgowych),
Poprawa procesu obiegu dokumentów,
Ujednolicenie i standaryzacja procesów wewnątrz firmy ułatwiających procesy decyzyjne.
Usługi w zakresie informatyzacji rachunkowości i sprawozdawczości finansowej obejmują:
- przeprowadzenie analizy stanu obecnego systemów informatycznych ze wskazaniem mocnych i słabych stron oraz zidentyfikowanie zapotrzebowania w tym zakresie poszczególnych działów,
- porównanie produktów informatycznych dostępnych na rynku pod kątem ich elastyczności i dostosowania rozwiązań do specyfiki klienta,
- opiniowanie wprowadzanych na rynek produktów z dziedziny informatyzacji rachunkowości pod kątem zgodności z ustawą o rachunkowości, zgodności z przepisami prawa podatkowego oraz ogólnej przydatności dla użytkownika,
- nadzór nad pracami wdrożeniowymi od strony koncepcyjnej i merytoryczne, oraz na życzenie Klienta, również informatycznej,
- parametryzacja i optymalizacja wdrażanych systemów.
Do Państwa dyspozycji pozostaje wykwalifikowany zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w rachunkowości firm, zarządzaniu oraz informatyce.
Audyt i obsługa projektów unijnych
Audyty projektów unijnych przeprowadzamy z uwzględnieniem obowiązujących aktów prawnych Unii Europejskiej oraz polskich przepisów, takich jak:
- normy wykonywania zawodu biegłego rewidenta ustalone przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów,
- Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej wydane przez IFAC,
- Międzynarodowe Standardy Audytu IIA,
- wytyczne w zakresie audytu i kontroli finansowej w poszczególnych programach pomocowych, wydawane przez instytucje Unii Europejskiej oraz instytucje krajowe.
Zakres audytu ustalamy w porozumieniu ze zleceniodawcą. W zależności od potrzeb koncentrujemy się na następujących obszarach:
- weryfikacji efektywności funkcjonowania systemów zarządzania i kontroli wewnętrznej, ze szczególnym uwzględnieniem kontroli realizacji projektu i wydatkowania środków,
- analizie i ocenie ryzyka związanego z realizacją projektu,
- badaniu realizacji projektu pod kątem zgodności z umową i wytycznymi programowymi oraz przepisami prawa,
- ocenie prawidłowości stosowania procedur zamówień publicznych,
- sprawdzeniu zgodności podejmowanych działań z opisem projektu oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym,
- ocenie stopnia osiągnięcia celów rzeczowych i finansowych projektu (bezpośrednich i pośrednich oraz długofalowych efektów),
- badaniu i ocenie prawidłowości systemu rachunkowości, systemu sprawozdawczości i raportowania realizacji projektu, w tym szczegółowej ocenie prawidłowości sporządzenia sprawozdania finansowego z wykonania projektu,
- analizie poprawności dokumentowania ponoszonych wydatków,
- weryfikacji wydatków pod kątem ich kwalifikowalności,
- weryfikacji stosowania zasad dotyczących informacji i promocji.
Procedury badania są dostosowane do specyfiki funduszu, charakteru projektu, stopnia zaawansowania realizacji projektu, istnienia funkcji audytu wewnętrznego oraz do wymagań szczegółowych umowy o przeprowadzenie audytu.
Ewaluacja projektów unijnych (UE)
Przeprowadzamy ewaluacje projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej na każdym etapie ich realizacji. Badanie ewaluacyjne może obejmować:
- ocenę przyjętego systemu wdrażania projektu,
- diagnozę czynników, które mogą mieć wpływ na proces wdrażania i skuteczność osiągania założonych celów,
- ocenę skuteczności i efektywności projektu,
- ocenę jakości zarządzania realizacją przedsięwzięcia,
- badanie w jakim stopniu podejmowane działania przyczyniają się do osiągania założonych celów projektu,
- badanie zgodności realizowanych działań z oczekiwaniami i potrzebami odbiorców.
Bezpośrednio w ewaluację projektów współfinansowanych ze środków unijnych zaangażowani są doradcy ds. funduszy unijnych, audytorzy wewnętrzni oraz specjaliści ds. ewaluacji, zorientowani w uwarunkowaniach prawnych w zakresie realizacji projektów unijnych.
Obsługa projektów unijnych
Świadczymy usługi w zakresie rozliczania projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Gwarantujemy fachową pomoc, która zapewnia naszym Klientom bezpieczeństwo zarówno w zakresie postępu finansowego projektu, jak i realizacji jego wskaźników.
W szczególności oferujemy:
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji projektu,
- sporządzanie wniosków o płatność,
- prowadzenie pełnej dokumentacji księgowej projektu,
- weryfikację kwalifikowalności wydatków,
- pomoc w organizacji systemu ewidencji kosztów projektu,
- monitorowanie postępu finansowego projektu,
- doradztwo w sytuacjach zagrożenia realizacji celów projektu.
Ocena ryzyka upadłości – HOLVIS
Model oceny ryzyka upadłości HOLVIS
Autorski model Prof. Hołdy stworzony we współpracy z Ecovis (stąd nazwa) pozwalający na właściwą ocenę ryzyka upadłości podmiotów gospodarczych, działających w polskich realiach. Jest to rozwiązanie podnoszące jakość usług rewizji finansowej i podnoszące bezpieczeństwo naszych klientów.
Ocena ryzyka upadłości podmiotów gospodarczych jest nieodzownym elementem wiedzy:
- inwestorów,
- kadry kierowniczej,
- księgowych,
- audytorów.
Model predykcji upadłości HOLVIS został opracowany na podstawie danych finansowych polskich przedsiębiorstw i jest weryfikowany oraz udoskonalany wraz ze zmieniającymi się warunkami gospodarczymi. Dzięki temu HOLVIS jest skuteczniejszym narzędziem oceny ryzyka, niż popularne modele typu Z-score opracowane i przetestowane w krajach zachodnich.
Usługi prawne
Uważamy, że skomplikowane środowisko prawne wymaga precyzyjnych i jednoznacznych rozwiązań. Tworzymy je zawsze biorąc pod uwagę Twój interes, działając szybko i skutecznie.
Wieloletnia praktyka, także w międzynarodowym środowisku, pozwala nam efektywnie poruszać się w różnych obszarach prawa.
Świadczymy stałą, całościową obsługę prawną dla spółek polskich i zagranicznych prowadzących działalność w Polsce. Doradzamy im przy wyborze optymalnej formy prawnej, bieżącej działalności, prowadzeniu procesu inwestycyjnego oraz przy przejęciach innych podmiotów.
Prowadzimy procesy sądowe, w tym dotyczące inwestycji budowlanych, gdzie wartość przedmiotu sporu jest liczona w dziesiątkach milionów złotych. Prowadzimy również szkolenia z różnych dziedzin prawa, w szczególności prawa cywilnego oraz prawa pracy.
Prawo spółek
- zakładanie spółek prawa handlowego oraz oddziałów firm zagranicznych w Polsce;
- zbywanie na rzecz Klientów spółek założonych przez Kancelarię;
- ochrona praw i interesów wspólników oraz akcjonariuszy;
- bieżąca obsługa spółek oraz ich władz;
- pomoc prawna podczas dokonywania jakichkolwiek zmian w spółkach (zmiana umowy, likwidacja spółki).
Prawo gospodarcze i cywilne
- przygotowywanie i opiniowanie umów handlowych;
- udział w negocjacjach oraz pomoc w procesie zawierania umów;
- doradztwo w zakresie międzynarodowego prawa kontraktów;
- doradztwo w zakresie prawa prywatnego międzynarodowego;
- pomoc i doradztwo w zakresie udziału w procedurach związanych z zamówieniami publicznymi; doradztwo prawne w zakresie różnych gałęzi prawa (prawo farmaceutyczne, prawo energetyczne, prawo ochrony środowiska);
- prawo spadkowe.
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
- przygotowywanie, zmiany oraz opiniowanie umów o pracę oraz kontraktów menedżerskich;
- przygotowywanie regulacji wewnętrznych, takich jak regulaminy pracy, regulaminy wynagradzania itp.;
- doradztwo w zakresie zatrudniania cudzoziemców;
- doradztwo w procesie restrukturyzacji zatrudnienia, w tym pomoc prawna w zakresie zwolnień grupowych.
Prawo własności intelektualnej
- przygotowywanie, zmiany oraz opiniowanie umów z zakresu praw autorskich oraz własności przemysłowej;
- doradztwo w zakresie naruszenia własności intelektualnej oraz dóbr osobistych;
- kompleksowa pomoc prawna w zakresie działań reklamowych;
- doradztwo w sprawach z zakresu czynów nieuczciwej konkurencji.
Ochrona konkurencji i konsumentów
- doradztwo w sprawach z zakresu koncentracji przedsiębiorców, uzyskiwanie zgody na koncentrację przedsiębiorców;
- doradztwo w zakresie ochrony praw konsumentów;
- reprezentowanie Klientów przed organami administracji oraz w sporach z zakresu ochrony konkurencji;
- Postępowanie cywilne i administracyjne
- reprezentowanie klientów przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz przed organami administracji rządowej i samorządowej;
- występowanie w imieniu klientów w postępowaniu zabezpieczającym i egzekucyjnym;
- pomoc w procesie uzyskiwania zezwoleń oraz/lub koncesji wydawanych przez organy administracji rządowej oraz samorządowej.
Fuzje i przejęcia
Wierzymy, że duże przedsiębiorstwo może skuteczniej realizować swoje cele. Dlatego cieszymy się, że nasi klienci rosną nie tylko organicznie, ale również korzystając z mechanizmów fuzji i przejęć innych podmiotów.
Naszych Klientów wspieramy już na etapie Due Dilligence, analizując z nimi ryzyka związane z nowymi inwestycjami oraz na etapie działań operacyjnych, zabezpieczając prawnie procesy fuzji i przejęć.
Inwestycje, fuzje i przejęcia, przekształcenia
- doradztwo przy sprzedaży i nabyciu spółek, przedsiębiorstw, aktywów;
- łączenie, podział, przekształcenia spółek;
- analiza stanu prawnego podmiotów przejmowanych (legal due diligence);
- opracowywanie prawnych struktur dla inwestycji;
- doradztwo w zakresie zmian kapitałowych w spółkach, w tym w zakresie zmian w strukturze udziałowców/ akcjonariuszy;
- postępowanie upadłościowe i naprawcze.
RODO
Dotychczasowe rozwiązania prawne determinujące zasady ochrony danych osobowych nie mogły budzić zaufania osób, których dane dotyczą, dlatego ustawodawca unijny wprowadza w państwach członkowskich UE zmiany, jakich dotąd nie obserwowaliśmy.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE to prawdziwa rewolucja w zakresie ochrony danych. Istnieje opinia, że regulacje dotyczące e-privacy mogą dać odpowiednią przewagę europejskim firmom i pomóc im stworzyć prawdziwy europejski model gospodarki zdigitalizowanej z wysoką jakością usług, zaufania konsumentów a także wolnego wyboru. Zmiany te są jednak zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla tych, którzy nie będą mogli lub chcieli się do nich dostosować.
Posiadamy bogate doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań z zakresu ochrony danych osobowych, co pozwala na tworzenie dla naszych Klientów rozwiązań przynoszących wartość w działalności przedsiębiorstwa, w tym w zakresie implementacji problematyki RODO.
Oferujemy pełne wsparcie merytoryczne we wdrażaniu nowych przepisów wprowadzających jednolity poziom ochrony prywatności wszystkich obywateli UE, które zapewni, iż Państwa organizacja w pełni respektuje obowiązujące przepisy, również przez firmy spoza UE, jeśli oferują swoje usługi lub produkty w państwach członkowskich.
Nasi Klienci mogą liczyć na zrozumienie swoich potrzeb i pełne wsparcie swojej działalności. My jesteśmy gotowi, aby Państwa wesprzeć swoja wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie. Zbadamy stan Państwa gotowości, następnie ustalimy jakie działania są dla Państwa konieczne, celem zapewnienia bezpieczeństwa organizacyjnego. Pozwoli to na zapewnienie przewagi konkurencyjnej nad tymi, którzy takich działań nie podejmą.
Doradztwo podatkowe
Wierzymy, że zbyt duże opodatkowanie jest hamulcem rozwoju zarówno poszczególnych przedsiębiorstw jak i całej gospodarki. Dlatego samemu będąc przedsiębiorcami pomagamy naszym Klientom tak wykorzystywać istniejące przepisy, aby w ramach dozwolonych prawem, płacić jak najmniejsze podatki.
Nasze doradztwo poparte międzynarodową praktyką, gwarantuje znalezienie optymalnych rozwiązań podatkowych.
Długoletnie doświadczenie oraz kompetencje nie tylko prawnicze, ale też ekonomiczne pozwalają na całościową ocenę problemu, znalezienie trafnych rozwiązań i spojrzenie pod kątem uwzględniającym różne aspekty danej sprawy.
Prawo podatkowe i celne
- doradztwo w zakresie podatków (w szczególności podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, VAT, opodatkowania cudzoziemców), międzynarodowych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania;
- pomoc prawna w zakresie obowiązków wynikających z prawa celnego;
- kształtowanie struktury transakcji celem uzyskania bezpiecznych i optymalnych rozwiązań podatkowych, doradztwo w zakresie opłaty skarbowej.
Postępowania podatkowe
- reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz przed sądami;
- udział w czynnościach kontrolnych, pomoc w formułowaniu wyjaśnień;
- przygotowywanie wniosków do urzędów skarbowych w sprawie uzyskania pisemnych informacji o zakresie stosowania przepisów podatkowych, tzw. interpretacja indywidualna.
Due Diligence
Ponieważ wierzymy, że przedsiębiorcy odgrywają bardzo ważną rolę w polskiej gospodarce, chronimy ich przed ryzykownymi inwestycjami. Sprawdzamy czy nabywane przedsiębiorstwa mają dobrą kondycją prawną i podatkową oraz czy ich wartość jest właściwie oszacowana.
Dzięki zastosowanym procedurom oraz naszemu, także międzynarodowemu doświadczeniu, możliwa jest ocena danych przedstawionych przez stronę sprzedającą oraz ryzyk związanych z transakcją.
Oferujemy kompleksową usługę obejmującą analizę kondycji spółki w obszarze prawnym i podatkowym . Przeprowadzamy także badanie w obszarze finansowym i księgowym.
Proponujemy również obsługę procesu analizy przedsiębiorstwa od strony sprzedającego. Celem takiej usługi jest zidentyfikowanie szans oraz ryzyk, umożliwiające podjęcie decyzji w negocjacjach.
Wsparcie dla firm
Uważamy, że przedsiębiorca nie ma czasu na stanie w kolejkach, a zagraniczny inwestor potrzebuje przewodnika po meandrach polskich przepisów. Dlatego nasze wsparcie w wejściu na polski rynek obsługujemy w systemie “jednego okienka”. Dzięki temu redukujemy ogrom biurokracji i pomagamy sprawnie i szybko rozpocząć działalność w Polsce przy optymalnie dobranych rozwiązaniach biznesowych oraz strukturze podatkowej.
Dodatkowe informacje
ECOVIS Poland Audit, Tax & Accounting Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku od 1995 roku. W 1996 roku Krajowa Izba Biegłych Rewidentów nadała naszej spółce uprawnienia do badania sprawozdań finansowych (nr 1253).
Od 2007 roku działamy w ramach międzynarodowej sieci Ecovis, funkcjonującej na rynku usług audytorskich, prawniczych, doradztwa gospodarczego, podatkowego oraz usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych w wielu krajach Europy, a także w Azji i USA.
Jesteśmy członkiem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz Polsko-Szwajcarskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Jesteśmy również liderem – koordynatorem Mazowieckiego Klastra Audytu i Konsultingu.
Zatrudniamy doświadczonych biegłych rewidentów, doradców podatkowych oraz wykwalifikowaną kadrę finansowo – księgową.
Świadczymy usługi w zakresie:
- prowadzenia ksiąg rachunkowych
- badania sprawozdań finansowych
- przeglądu ksiąg rachunkowych
- doradztwa podatkowego
- obsługi kadrowo – płacowej
- fiduciary & domiciliary
- audytu i obsługi projektów unijnych
- inwentaryzacji
- rozwiązań IT
- due diligence
- wyceny przedsiębiorstw
- oceny ryzyka upadłości – Holvis
W zakresie wymienionych usług posiadamy wieloletnie doświadczenie oraz sprawdzone procedury, potwierdzone Certyfikatem ISO 9001:2015.
Naszą strategią jest zbudowanie silnej pozycji na rynku usług audytorskich, księgowych i podatkowych.
Budujemy ją w oparciu o:
- współpracę z ekspertami uczelni wyższych, ukierunkowaną na aktualizację wiedzy merytorycznej.
- przestrzeganie norm jakościowych.
- profesjonalną kadrę.
- optymalizację rozwiązań prawno – podatkowych dla naszych klientów i partnerów biznesowych.