EMS Consulting & Tax Advisory Emilia Szkop

22

Pracujemy na Twój sukces każdego dnia.

    • NIP 7181966192
    • REGON 365617775

Charakterystyka

obszar usług:

  • Mokotów

formy prawne:

  • Działalność gospodarcza
  • Oddział firmy zagranicznej
  • Spółka akcyjna
  • Spółka cywilna
  • Spółka z o.o.

rodzaje księgowości:

  • Książka przych. i rozch.
  • Księgi rachunkowe
  • Ryczałt ewidencjonowany

branże specjalistyczne:

  • Budownictwo
  • E-Commerce
  • Finanse/Ubezpieczenia
  • Import/Eksport
  • IT/Telco
  • Marketing/Reklama/PR
  • Transport/Spedycja/Logistyka

usługi dodatkowe:

  • Bezpłatna pomoc w założeniu firmy - WYBIERZ BIURO I ZAPYTAJ
  • Ceny transferowe
  • Dostęp online
  • Elektroniczne archiwum dok.
  • Intrastat
  • Optymalizacja podatkowa
  • Podatki z zagranicy
  • Raporty / sprawozdania
  • Rozliczanie PIT’ów
  • Start-up
  • Wyprowadzanie zaległości
  • Zakładanie firm

kadry i płace:

  • Delegacje
  • Obsługa kadrowo płacowa
  • Sporządzenie umów

języki:

  • angielski

programy księgowe:

  • Comarch Optima
  • Certyfikat C.I.K.
  • Certyfikowany księgowy
  • Ubezpieczenie OC

Oferta firmy

Oferujemy szereg usług w zakresie:

Wirtualny Główny Księgowy/Dyrektor Finansowy. W ramach tej usługi:

  • Sprawujemy nadzór nad prowadzeniem ksiąg rachunkowych (monitorujemy procesy księgowe, zapewniamy wsparcie merytoryczne dla księgowych)
  • Doradzamy w zakresie księgowości, w tym sprawujemy kontrolę i nadzór nad strukturami księgowymi (restrukturyzacja struktur księgowych)
  • Sprawujemy nadzór nad procedurą zamknięcia miesiąca, kwartału czy roku, w tym sporządzamy stosowne deklaracje podatkowe (VAT, CIT)
  • Reprezentujemy klienta przed urzędem skarbowym
  • Sporządzamy roczne sprawozdania finansowe zgodnie z ustawą o rachunkowości lub MSSF
  • Sporządzamy sprawozdania statystyczne (GUS, NBP) w zakresie danych księgowych
  • Przygotowujemy raporty wspierające zarządzanie płynnością finansową (prognozy przepływów pieniężnych)
  • Tworzymy lub wspieramy przy tworzeniu budżetów/forecastów oraz dokonujemy późniejszego rozliczenia i analizy odchyleń
  • Wprowadzamy przelewy do systemów bankowych klientów
  • Wypełniamy wnioski kredytowe, leasingowe i faktoringowe
  • Sporządzamy comiesięczną informację o wynikach finansowych firmy
  • Sporządzamy raporty zarządcze zgodnie z potrzebami klienta
  • Raportujemy do grupy kapitałowej, również na narzędziach udostępnionych przez grupę
  • Wypełniamy pakiety konsolidacyjne
  • Prowadzimy bezpośrednią komunikację z kontrolerami finansowymi grupy

Usługi księgowe oraz podatkowe, w ramach których:

  • Kompleksowo prowadzimy księgi rachunkowe spółek zgodnie z Ustawą o rachunkowości lub MSR, w tym również tworzymy we współpracy z obsługiwaną spółką politykę rachunkowości oraz dokonujemy jej późniejszych aktualizacji
  • Wprowadzamy przelewy do systemów bankowych Klientów
  • Dokonujemy rozliczeń podatkowych działalności gospodarczych (KPiR)
  • Oferujemy bieżące doradztwo podatkowe, poszukujemy najbardziej optymalne rozwiązania dla Klienta, zarządzamy ryzykiem podatkowym – pisemne analizy, ustne konsultacje, spotkania z Klientami oraz z organami podatkowym
  • Na bieżąco informujemy Klienta o najważniejszych zmianach prawa podatkowego i praktyki interpretacyjnej
  • Sporządzamy roczne jednostkowe sprawozdania finansowe oraz skonsolidowane sprawozdania finansowe według UoR, MSSF oraz US GAAP
  • Sporządzamy miesięczne oraz roczne obowiązkowe deklaracje oraz informacje podatkowe, wymagane przez urząd skarbowy
  • Sporządzamy informacje podatkowe spowodowane zmianami zaistniałymi w Spółce, takimi jak m.in. zmiana adresu, sposobu rozliczeń podatkowych czy rachunków bankowych
  • Reprezentujemy Zleceniodawców przed urzędem skarbowym
  • Sporządzamy sprawozdania na potrzeby Giełdy Papierów Wartościowych (GPW), Narodowego Banku Polskiego (NBP), banków, leasingodawców, faktorów
  • Sporządzamy formularze sprawozdawcze i ankiety statystyczne na potrzeby GUS
  • Sporządzamy sprawozdania finansowe na potrzeby przekształcania spółek, np. łączenia lub podziału spółek
  • Zapewniamy pełną obsługę audytów i kontroli przeprowadzanych u Klienta. Przygotowujemy oraz udzielamy niezbędnych informacji biegłemu rewidentowi lub organom publiczno-prawnym

Usługi kadrowo-płacowe

Wśród naszych usług znajdują się między innymi:

  • Przygotowanie we współpracy z Klientem dokumentów wewnętrznych takich jak Regulamin Wynagradzania, Regulaminu Pracy, Regulamin ZFŚS
  • Kompleksowe prowadzenie akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
  • Sporządzanie we współpracy z Klientem podstawowych dokumentów dotyczących nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz związanych ze stosunkiem pracy tj. umowy o pracę, informacji do umowy o pracę, wypowiedzenia, świadectwa pracy, porozumienia zmieniającego warunki zatrudnienia
  • Sporządzanie oraz rozliczanie umów zleceń i umów o dzieło
  • Prowadzenie kalendarza nieobecności pracowników, ustalanie uprawnień do urlopu
  • Dokonywanie zgłoszeń i wyrejestrowań w zakresie ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego
  • Obliczanie i sporządzanie list płac pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz współpracowników zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych oraz rocznych informacji ZUS, przygotowanie informacji nt. wysokości zobowiązań publiczno-prawnych
  • Przygotowywanie rocznych informacji o dochodach oraz zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-4R)
  • Sporządzanie raportów GUS
  • Raportowanie grupowe
  • Rozwiązanie dedykowane jest Spółkom, które zobligowane są do sporządzania raportów zarządczych na wewnętrzne potrzeby grupy.
  • Miesięczne, kwartalne, roczne raportowanie do grupy kapitałowej, również na narzędziach udostępnionych przez grupę, według wzorów sprawozdań udostępnionych przez Klienta
  • Wypełnianie pakietów konsolidacyjnych
  • Bezpośrednia komunikacja z kontrolerami finansowymi grupy
  • Wsparcie przy procesie budżetowania, dostarczanie informacji we wskazanym przez Klienta kształcie i formie

Raporting i controlling

Przykładowy zakres usług:

  • Projektowanie oraz wdrożenie systemu raportowania wewnętrznego
    • Tworzenie raportów na indywidualne potrzeby Klienta, m.in. raporty sprzedaży, raporty kosztów w podziale na projekty czy też miejsce powstawanie kosztów (MPK), prognozowanie wyniku podatkowego i finansowego
    • Raporty wspierające zarządzanie płynnością finansową (prognozy przepływów pieniężnych)
    • Tworzenie lub wsparcie przy tworzeniu budżetów/forecastów oraz ich późniejsze rozliczenie, analiza odchyleń od budżetu, wskazanie głównych źródeł odchyleń, proponowanie korekt do forecastów i przyszłych budżetów.
  • Wsparcie merytoryczne przy rekrutacji do zespołów księgowych
    • Wsparcie merytoryczne Klienta w momencie, gdy zdecyduje się na zatrudnienie osób do wewnętrznego zespołu księgowego.
    • Uczestnictwo w procesie rekrutacyjnym osoby na stanowisko księgowe
    • Sporządzenie testu merytorycznego w celu sprawdzenia wiedzy kandydata na stanowisko księgowe
  • Audyt procesów finansowo-księgowych (fundusze, inwestorzy)
    • Rozwiązanie kierowane jest do Funduszy Inwestycyjnych oraz pozostałych inwestorów, którzy chcieliby przeprowadzić audyt procesów finansowo-księgowych w podległych spółkach.
    • Analiza procesów finansowo-księgowych w Spółce wraz ze sporządzeniem raportu.
    • Identyfikacja procesów/obszarów, których działanie można zoptymalizować.
    • Wsparcie przy optymalizacji ww. procesów i obszarów.
  • Due diligence
    • Finansowe badanie spółek dla celów transakcji przejęć i połączeń (M&A), podziału, emisji obligacji, planowanej inwestycji lub innych. Badanie za każdym razem wykonywane jest z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i oczekiwań Zleceniobiorcy.

Dokumenty

Dodatkowe informacje

Nasze biuro rachunkowe powstało w odpowiedzi na oczekiwania Klientów, którzy poszukują właściwego Partnera w biznesie, posiadającego fachową wiedzę oraz doświadczenie, co przyczyni się do stabilnego i bezpiecznego wzrostu wartości rynkowej ich firmy. Naszą misją jest budowanie długoletnich relacji z Klientem, opartych na zaufaniu.

Zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie aspektów prawnych, kadrowych oraz finansowych.

Zawsze dążymy do poznania specyfiki działalności każdego Klienta, branży w jakiej działa oraz ryzyk z jakimi się mierzy. Dla nas każdy Klient jest wyjątkowy, dlatego nasze rozwiązania dostosowujemy do jego indywidualnych potrzeb.

Założycielem Kancelarii EMS Consulting & Tax Advisory jest Emilia Szkop – biegły rewident (lic. nr 12609), członek ACCA.

Dzięki wszechstronnemu doświadczeniu zdobytemu w wielu międzynarodowych firmach, począwszy od biura rachunkowego, poprzez małe i średniej wielkości międzynarodowe start-upy, po wielkie globalne koncerny, pozwala zrozumieć stronę biznesową przedsiębiorstwa, jej realia oraz oczekiwania.

Współpraca z wykwalifikowanymi specjalistami praw podatkowego, prawa pracy oraz prawa spółek, jak również z biegłymi rewidentami z bogatym doświadczeniem zdobytym w firmach audytorskich wielkiej czwórki daje naszym Klientom poczucie bezpieczeństwa.

Świadczymy usługi w języku polskim oraz angielskim.

Galeria

Ekspert artykułu

Artykuły: