Revenue Bożena Dubińska

Nowoczesne i profesjonalne biuro rachunkowe, które oferuje kompleksową pomoc w zakresie ksiąg rachunkowych oraz zagadnień podatkowych.

    • NIP 1180147017
    • REGON 142818437

Charakterystyka

obszar usług:

  • Online

formy prawne:

  • Działalność gospodarcza
  • Fundacja/stowarzyszenie
  • Grupa kapitałowa
  • Prosta spółka akcyjna
  • Spółka akcyjna
  • Spółka z o.o.

rodzaje księgowości:

  • Książka przych. i rozch.
  • Księgi rachunkowe
  • Ryczałt ewidencjonowany

branże specjalistyczne:

  • Artystyczna
  • Beauty
  • E-Commerce
  • Marketing/Reklama/PR
  • Medyczna

kadry i płace:

  • Obsługa kadrowo płacowa

języki:

  • angielski

programy księgowe:

  • Enova

platformy online:

  • Saldeo Smart
  • Certyfikowany księgowy
  • Ubezpieczenie OC

Oferta firmy

Obsługa ksiąg handlowych

  • Prowadzenie ksiąg dla spółek kapitałowych oraz spółek osobowych prawa handlowego
  • Otwieranie roku obrachunkowego
  • Rejestracja VAT w Urzędzie Skarbowym
  • Ustalanie właściwości miejscowej dla celów podatkowych
  • Zakładanie ksiąg
  • Tworzenie planu kont
  • Ustalanie z klientem polityki rachunkowości
  • Kontynuacja prowadzenia ksiąg handlowych. Wprowadzanie do systemu księgowego bilansu otwarcia, obroty rozpoczęcia, rozrachunki.
  • Księgowanie dokumentów, faktury sprzedaży sprzedaż krajowa, zagraniczna, export, WDT
  • Faktury zakupu, zakup krajowy, WNT, import
  • Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat, informacji dodatkowej do bilansu, wprowadzenie do bilansu
  • Uzgadnianie sald kont
  • Rozliczanie wyciągów bankowych
  • Weryfikacja zapisów księgowych
  • Prowadzenie ewidencji vat
  • Kontrola podatkowa vat z tytułu nieuregulowanych należności i zobowiązań- ulga na złe długi
  • Korekta podstawy opodatkowania z tytułu przeterminowanych należności i zobowiązań
  • Sporządzanie deklaracji VAT7, VATUE
  • Wyliczanie zobowiązań z tytułu CIT, VAT,PIT
  • Sporządzanie zestawienia obrotów i sald syntetycznych i analitycznych
  • Księgowanie dokumentów sprzedaży, zakupu, polecenie księgowania, wyciągi bankowe, raporty kasowe, amortyzacja
  • Rozliczanie należności i zobowiązań w walucie obcej, ustalanie, księgowanie różnic kursowych
  • Księgowanie odpisów aktualizacyjnych
  • Prowadzenie ewidencji Środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Prowadzenie i wyliczanie amortyzacji
  • Księgowanie rozliczeń międzyokresowych kosztów oraz rozliczeń międzyokresowych przychodów
  • Przeszacowania walut na koniec roku obrachunkowego
  • Sporządzanie zestawień wyników finansowych
  • Sporządzanie i wyliczanie wyników podatkowych
  • Sporządzanie zestawień wiekowania transakcji
  • Inwentaryzacja aktywów i pasywów
  • Zamykanie roku obrachunkowego
  • Sporządzanie sprawozdań do GUS
  • Import dokumentów księgowych
  • Import wyciągów bankowych z systemu bankowego
  • Wnioski o zwrot podatku vat
  • Sporządzanie zestawień JPK księgi rachunkowe, JPK VAT, JPK wyciągi bankowe
  • Wyliczanie odsetek podatkowych
  • Przygotowywanie niezbędnych zestawień na potrzeby kontroli skarbowej, czynności sprawdzających

Obsługa KPiR

  • Pomoc, wraz z wyjaśnieniem możliwych wyborów np. formy opodatkowania i obowiązków przy zakładaniu działalności
  • Pomoc w przeniesieniu dokumentów z poprzedniego biura rachunkowego, weryfikacja ogólna dokumentacji- sprawdzenie, czy klient otrzymał wszystkie konieczne  zestawienia i dokumenty
  • Weryfikacja obowiązku zgłoszenia do VAT i przygotowanie dokumentacji zgłoszeniowej
  • Weryfikacja dokumentów zakupowych pod kątem poprawności wybranego kontrahenta
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych, księgowanie amortyzacji, przygotowywanie dokumentów
  • Księgowanie comiesięcznych faktur zakupowych, sprzedażowych i innych dokumentów księgowych w formie opodatkowania na zasadach skali, podatku liniowego, ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
  • Wysyłka informacji o kwotach zobowiązań podatkowych i terminach na wskazany przez klienta adres mailowy
  • Przygotowywanie i wysyłka elektroniczna miesięcznych deklaracji PU-5M, PU-5ML, PU-28M, VAT-7, VAT-UE lub kwartalnych PU-5K, PU-5LK, PU-28K, VAT-7K
  • Comiesięczna wysyłka elektroniczna Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK VAT)
  • Konsultacja podatkowa dla klientów osobiście, telefonicznie lub (głównie) mailowo- bieżące informowanie o zmianach w przepisach prawno-podatkowych dotyczących branży gospodarczej klienta, udzielanie porad dotyczących poprawności dokonywanych operacji gospodarczych i finansowych pod względem obowiązującego prawa
  • Przygotowywanie zestawień wyników działalności do banków
  • Rozliczanie przelewów walutowych i księgowanie różnic kursowych
  • Bezpośrednie wyjaśnianie spraw z Urzędem skarbowym
  • Sporządzanie i wysyłka drogą elektroniczna rozliczeń rocznych PIT-36 PIT-36L PIT-37, PIT-39, PIT-28
  • Konsultacje i pomoc w zmianie formy opodatkowania
  • Pomoc w zawieszeniu lub zamknięciu działalności- wysyłka deklaracji VAT-Z
  • Tworzenie szczegółowych lub podsumowawszy zestawień wyników klienta lub wykonanej amortyzacji w formacie pdf i wysyłka na adres mailowy klienta
  • Prowadzenie ewidencji zapłaconych składek ZUS mających wpływ na wysokość zobowiązań podatku PIT

Zakres usług kadrowych

  • kompleksowe prowadzenie teczek osobowych, tj. zakładanie, kompletowanie i prowadzenie dokumentacji osobowej pracowników, kartotek wynagrodzeń, ewidencji nieobecności, kartotek ewidencji czasu pracy;
  • weryfikacja dostarczonej dokumentacji pracowniczej;
  • kontrolowanie terminów kończących się umów o pracę, ważności badań lekarskich oraz szkoleń BHP;
  • wystawianie skierowań na badania lekarskie;
  • sporządzanie świadectw pracy;
  • bieżące rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników i członków ich rodzin oraz aktualizacja zmian w dokumentacji na potrzeby ZUS;
  • ustalanie prawa, wymiaru i limitów przysługujących urlopów;
  • prowadzenie ewidencji kart urlopowych;
  • obsługa dokumentacji niezbędnej do wypłaty zasiłków;
  • bieżące ewidencjonowanie oraz rozliczanie absencji pracowniczych oraz ich uprawnień;
  • wystawianie zaświadczeń dla pracowników o zatrudnieniu oraz wynagrodzeniu;
  • sporządzanie oraz wysyłanie deklaracji miesięcznych do PFRON;
  • opracowywanie raportów i zestawień kadrowych;
  • obsługa konta klienta na platformie PUE ZUS oraz w programie Płatnik

Zakres usług płacowych

  • naliczanie wynagrodzeń dla pracowników, zleceniobiorców oraz osób zasiadających w organach stanowiących spółek kapitałowych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z uwzględnieniem danych zmiennych dostarczanych przez Klienta;
  • ustalanie prawa do wynagrodzenia chorobowego oraz zasiłków: chorobowego, macierzyńskiego, opiekuńczego i wypadkowego oraz naliczanie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • naliczanie zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych;
  • naliczanie należnych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;
  • kalkulacja wynagrodzeń dla kadry menedżerskiej (utajnione listy płac);
  • sporządzanie list płac, zbiorówek list płac, a także raportów płacowych;
  • naliczanie świadczeń pieniężnych związanych z ustaniem stosunku pracy (ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, odprawy pieniężne, itp.);
  • przygotowanie przelewów bankowych dotyczących wynagrodzeń oraz zobowiązań wobec pracowników;
  • sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS, deklaracji PFRON, korekt deklaracji ZUS zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • przygotowanie dla pracowników informacji dotyczących naliczonego wynagrodzenia oraz dokonanych potrąceń (tzw. paski wypłat);
  • sporządzanie rocznych informacji o dochodach oraz obliczanie podatku – PIT 11, PIT 4R, PIT 8AR, IFT-1R;
  • obsługa rocznych informacji ZUS IWA oraz informacji dla pracowników ZUS IMIR;
  • asysta oraz współpraca z Klientem w trakcie ewentualnych inspekcji oraz kontroli z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
  • kalkulacja kosztów wynagrodzeń;
  • obsługa zajęć komorniczych;

Ekspert artykułu

Artykuły: