Księgowość dla agencji marketingowych - na co zwrócić uwagę?

Księgowość dla agencji marketingowych - na co zwrócić uwagę?

  • 5.0 / 5
  • 1

Księgowość dla agencji marketingowej

Na rynku działają biura rachunkowe, które specjalizują się w obsłudze księgowej agencji marketingowych czy firm działających w branży reklamy i PR. Wybierając biuro rachunkowe wyspecjalizowane w tej baraży zyskujemy przewagę – księgowa, która zna branżę z łatwością pomoże w dobraniu odpowiedniej formy opodatkowania czy optymalizacji podatkowej. 

Listę biur rachunkowych, które specjalizują się w obsłudze firm zajmujących się marketingiem / reklamą / PR znajdziesz: Biuro rachunkowe obsługujące branże marketingową. 

Biuro rachunkowe a obsługa księgowa dla marketingowców

Zakres usług księgowych dla agencji marketingowych obejmuje między innymi:

  • doradztwo w zakresie formy działalności,
  • wybór sposobu opodatkowania działalności,
  • rejestrację firmy w CEIDG lub KRS,
  • prowadzenie ewidencji podatkowej,
  • przygotowanie i składanie deklaracji podatkowych,
  • sporządzanie zeznań rocznych,
  • obsługę kadrowo-płacową,
  • doradztwo podatkowe,
  • usługi doradcze w zakresie prawa autorskiego,
  • pomoc w sporządzaniu umów z klientami,
  • reprezentację przed urzędami.

Rejestracja działalności marketingowej przez biuro rachunkowe 

Agencję marketingową można prowadzić w dowolnej formie - dopuszczalna jest zarówno jednoosobowa działalność gospodarcza, jak i spółka cywilna, jawna lub spółka z o.o. Wyjątkiem jest spółka partnerska, zarezerwowana dla wolnych zawodów. W zależności o od wybranej formy prowadzenia działalności, agencję marketingową rejestruje się na formularzu CEIDG-1 (jednoosobowa działalność gospodarcza i spółka cywilna) lub w KRS (spółka jawna i z o.o.). Warto, aby wybrane biuro rachunkowe pomogło w założeniu firmy zajmującej się marketingiem, takie podejście pozwoli zaoszczędzić właścicielowi dużo czasu oraz uniknąć błędów. 

Profesjonalne doradztwo dla agencji marketingowych 

Biuro rachunkowe doradza agencjom marketingowym również w zakresie sposobu opodatkowania działalności. W branży reklamowej możliwe jest rozliczanie na zasadach ogólnych (stawka 18 lub 32%) lub według podatku liniowego 19%. Przy wyborze formy rozliczenia podatku dochodowego należy wziąć pod uwagę planowane dochody i koszty prowadzenia działalności. Księgowa, która specjalizuje się w rozliczaniu agencji marketingowych z łatwością dokona symulacji, która pomoże w podjęciu decyzji nt. opodatkowania firmy zajmującej się marketingiem.

Rozliczanie faktur od kontrahentów zagranicznych m.in: od Google, Facebook

Rozliczenie faktur od kontrahentów zagranicznych różni się od księgowania dokumentów karkowych. Dodatkowo faktury od takich podmiotów jak Google / Facebook / YouTube podlegają specjalnym przepisom prawa podatkowego. O tym jak rozliczać takie dokumenty pisaliśmy w artykułach, do których linki poniżej. Biura rachunkowe specjalizujące się w obsłudze księgowej marketingu znają zasady rozliczania ww. dokumentów. 

Rozliczenia podatkowe akcji promocyjnych / marketingowych przez biuro rachunkowe 

Ważnym z perspektywy właścicieli agencji marketingowych zagadnieniem jest opodatkowanie programów lojalnościowych, doradztwo w zakresie którego zapewniają wyspecjalizowane biura rachunkowe. Firma, podejmując się realizacji takiego programu na zlecenie klienta, przejmuje na siebie wszystkie rozliczenia podatkowe, wynikające z wydawania nagród w ramach akcji marketingowych organizowanych na rzecz innych podmiotów.

Porównaj biura rachunkowe specjalizujące się w obsłudze marketingu

Wychodząc naprzeciw potrzebom firm z szeroko rozumianej branży reklamowej w serwisie Biura-rachunkowe.waw.pl została wprowadzona opcja filtrowania biur rachunkowych po specjalizacji. Za jej pomocą możliwe jest przeglądanie i porównywanie ze sobą księgowych świadczących usługi dla agencji marketingowych o rozmaitym profilu działalności.

Poza opcją filtrowania po specjalizacji, zapewniamy również wyszukiwanie biur rachunkowych po usługach dodatkowych, formach prawnych, programach księgowych, rodzajach księgowości, obsługiwanych językach i nie tylko. 

Listę biur rachunkowych, które specjalizują się w obsłudze firm zajmujących się marketingiem / reklamą / PR znajdziesz: Biuro rachunkowe obsługujące branże marketingową.