Księgowość dla agencji marketingowych - na co zwrócić uwagę?

Księgowość dla agencji marketingowych - na co zwrócić uwagę?

  • 5.0 / 5
  • 1

Księgowość dla agencji marketingowej

Na rynku działają biura rachunkowe, które specjalizują się w obsłudze księgowej agencji marketingowych czy firm działających w branży reklamy i PR. Wybierając biuro rachunkowe wyspecjalizowane w tej baraży zyskujemy przewagę – księgowa, która zna branżę z łatwością pomoże w dobraniu odpowiedniej formy opodatkowania czy optymalizacji podatkowej. 

Listę biur rachunkowych, które specjalizują się w obsłudze firm zajmujących się marketingiem / reklamą / PR znajdziesz: Biuro rachunkowe obsługujące branże marketingową. 

Biuro rachunkowe a obsługa księgowa dla marketingowców

Zakres usług księgowych dla agencji marketingowych obejmuje między innymi:

  • doradztwo w zakresie formy działalności,
  • wybór sposobu opodatkowania działalności,
  • rejestrację firmy w CEIDG lub KRS,
  • prowadzenie ewidencji podatkowej,
  • przygotowanie i składanie deklaracji podatkowych,
  • sporządzanie zeznań rocznych,
  • obsługę kadrowo-płacową,
  • doradztwo podatkowe,
  • usługi doradcze w zakresie prawa autorskiego,
  • pomoc w sporządzaniu umów z klientami,
  • reprezentację przed urzędami.

Rejestracja działalności marketingowej przez biuro rachunkowe 

Agencję marketingową można prowadzić w dowolnej formie - dopuszczalna jest zarówno jednoosobowa działalność gospodarcza, jak i spółka cywilna, jawna lub spółka z o.o. Wyjątkiem jest spółka partnerska, zarezerwowana dla wolnych zawodów. W zależności o od wybranej formy prowadzenia działalności, agencję marketingową rejestruje się na formularzu CEIDG-1 (jednoosobowa działalność gospodarcza i spółka cywilna) lub w KRS (spółka jawna i z o.o.). Warto, aby wybrane biuro rachunkowe pomogło w założeniu firmy zajmującej się marketingiem, takie podejście pozwoli zaoszczędzić właścicielowi dużo czasu oraz uniknąć błędów. 

Masz pytania dotyczące artykułu? Zadaj je naszym ekspertom

Profesjonalne doradztwo dla agencji marketingowych 

Biuro rachunkowe doradza agencjom marketingowym również w zakresie sposobu opodatkowania działalności. W branży reklamowej możliwe jest rozliczanie na zasadach ogólnych (stawka 18 lub 32%) lub według podatku liniowego 19%. Przy wyborze formy rozliczenia podatku dochodowego należy wziąć pod uwagę planowane dochody i koszty prowadzenia działalności. Księgowa, która specjalizuje się w rozliczaniu agencji marketingowych z łatwością dokona symulacji, która pomoże w podjęciu decyzji nt. opodatkowania firmy zajmującej się marketingiem.

Rozliczanie faktur od kontrahentów zagranicznych m.in: od Google, Facebook

Rozliczenie faktur od kontrahentów zagranicznych różni się od księgowania dokumentów karkowych. Dodatkowo faktury od takich podmiotów jak Google / Facebook / YouTube podlegają specjalnym przepisom prawa podatkowego. O tym jak rozliczać takie dokumenty pisaliśmy w artykułach, do których linki poniżej. Biura rachunkowe specjalizujące się w obsłudze księgowej marketingu znają zasady rozliczania ww. dokumentów. 

Masz pytania dotyczące artykułu? Zadaj je naszym ekspertom

Rozliczenia podatkowe akcji promocyjnych / marketingowych przez biuro rachunkowe 

Ważnym z perspektywy właścicieli agencji marketingowych zagadnieniem jest opodatkowanie programów lojalnościowych, doradztwo w zakresie którego zapewniają wyspecjalizowane biura rachunkowe. Firma, podejmując się realizacji takiego programu na zlecenie klienta, przejmuje na siebie wszystkie rozliczenia podatkowe, wynikające z wydawania nagród w ramach akcji marketingowych organizowanych na rzecz innych podmiotów.

Porównaj biura rachunkowe specjalizujące się w obsłudze marketingu

Wychodząc naprzeciw potrzebom firm z szeroko rozumianej branży reklamowej w serwisie Biura-rachunkowe.waw.pl została wprowadzona opcja filtrowania biur rachunkowych po specjalizacji. Za jej pomocą możliwe jest przeglądanie i porównywanie ze sobą księgowych świadczących usługi dla agencji marketingowych o rozmaitym profilu działalności.

Poza opcją filtrowania po specjalizacji, zapewniamy również wyszukiwanie biur rachunkowych po usługach dodatkowych, formach prawnych, programach księgowych, rodzajach księgowości, obsługiwanych językach i nie tylko. 

Listę biur rachunkowych, które specjalizują się w obsłudze firm zajmujących się marketingiem / reklamą / PR znajdziesz: Biuro rachunkowe obsługujące branże marketingową.

Eksperci artykułu: